Äventyrare 12–15 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Det är kul att vara med i Scouterna. Tillsammans med kompisar får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och i får alla vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Hej alla scouter!

Här kommer ett terminsprogram för Äventyrarna, VT-24

Som vanligt gäller – matsäck med, kläder efter väder då vi alltid är ute och gärna att ni meddelar någon av oss ledare (se våra kontaktuppgifter längst ner) om ni inte kan komma så vi vet vilka som kommer!

Vi ses på scouterna!
Ledarna genom Lina

3:e februari
Matlagning på Järavallen (mer info kommer veckan innan)

17:e februari
Inget scoutmöte då det är sportlov

2:e mars
Vandring i Lunds omnejd (OBS, mötet kommer att ta fler timmar i anspråk än vanligt, mer info kommer)

16:e mars
Henriks Karusell

30:e mars
Påskafton – inget möte

13:e april
Cykelmöte (OBS, mötet kommer att ta fler timmar i anspråk än vanligt, mer info kommer)21:e april
Firande av St Georgedagen (vilken infaller 23/4). Kårgemensam aktivitet, mer information kommer.

26-28:e april
Hajk/övernattning  – mer info kommer

11:e maj
Backklättring och latjolajban

25:e maj
Paddling (OBS, mötet kommer att ta fler timmar i anspråk än vanligt, mer info kommer)

6-8:e juni
Kompisläger i Dalby (mer info kommer)I sommar blir det kårläger för scouterna Lödde, för Äventyrarna är lägret 8-11 augusti. Mer info kommer så klart, men lägg gärna in datumet redan nu så ni inte råkar dubbelboka er!

Lina 0705411075
Mattias 0733028998
Karin 0702224085
Henrik 0707435092
Johan 0704537020

Allmänt för alla möten:

Tiden är kl 10-13 om inget annat har angetts.
Vi är alltid ute, så ha alltid kläder efter väder.
Om du har knivbevis, ta alltid med dig din kniv.
Ha också med dig lunch/matsäck.

Väl mött!/ Ledarna
Lina, Mattias, Karin, Johan och Henrik

Om du inte kan komma, är det bra om du meddelar
någon av oss ledare nedan via SMS innan mötet! Se telefonnummer ovan.