Utmanare 15–18 år

Om du är mellan åldrarna åk 9 till gymnasiet åk 3, är utmanarna gruppen för dig!

Utmanarna är till viss del annorlunda än övriga avdelningar eftersom vi planerar vårt program och våra aktiviter mer självständigt utifrån vad vi själva vill göra, inom scouternas målspår.

Det blir många utmanade och varierande aktiviteter på schemat. Vi uppmuntrar varandra och utvecklas ständigt av våra nya utmaningar. Bla genom äventyr såsom paddlingshajker, vandringshajker, cyklingshajker, övernattningar, läger och större arrangemang med andra utmanare från hela Skåne/Sverige osv. är vanliga aktiviteter här.

På vanliga möten har vi ett blandat utbud av aktiviteter, där vi tränar sådant som ledarskap, eldning, sjukvård, kriskunskap, hantverk, välmående och mycket mer utefter önskemål!

Hoppas att det låter tillräckligt inspirerande och att intresset väckts för just dig att delta i denna avdelning!
Kom gärna och testa och ställ alla de frågor som du vill ha svar på!
Syns på nästa möte!

Ledare Utmanare